November 18, 2010

AKTIVITI SEMASA

Alhamdulillah Masjid Intan Abu Bakar melaksanakan beberapa aktiviti dengan jayanya. Berikut dinyatakan aktiviti-aktiviti yang berlaku pada hujung minggu lepas.

Sabtu, 13 November 2010

Pada sebelah pagi, pihak masjid telah mengedarkan Borang Daftar Qariah Masjid untuk penduduk di Jalan Ara, Jalan Batai, Jalan Meranti, Jalan Pakis dan Jalan Rotan. Borang tersebut bertujuan untuk membina satu Pengkalan Data dan Maklumat penduduk Islam yang tinggal di Taman Sri Pulai. Malangnya pungutan borang pada sebelah petang seperti mana dirancang tidak dapat dibuat kerana hujan dan keadaan tidak mengizinkan. Sebahagian borang telah dikumpul pada keesokan harinya dan masih belum dapat dukumpul sepenuhnya memandangkan ramai petugas kami pulang ke kampung untuk hari raya. Para penduduk yang borang mereka belum dipungut, boleh menghantarkan terus ke MIAB pada bila-bila masa dengan memasukkan ke dalam kotak yang disediakan di hadapan Pejabat Imam/Bilal atau berjumpa mana-mana AJK dan Pegawai Masjid yang dikenali.

Pada sebelah malamnya sejumlah 20 orang remaja daripada Biro Rakan Muda pula telah berpeluang mengikuti satu Program Motivasi yang dikendalikan oleh pelajar dan bekas pelajar UTM. Dalam program tersebut mereka didedahkan dengan Ceramah dan tayangan multimedia. Rata-rata meraka menyatakan program tersebut sangat baik dan menyentuh perasaan. Mereka beriktikaf dan tidur di MIAB untuk mengikuti pula Program Qiamullai Sekampung pada jam 4 pagi yang diadakan khas oleh pihak masjid. Mereka solat subuh berjemaah dan mengikuti Kuliah Subuh. Selepas kuliah subuh, mereka bersarapan pagi di masjid dan bersurai jam 8.30 pagi Ahad 14 November setelah mengikuti riadhah ringan diperkarangan masjid.

Ahad 14 November 2010

Biro Rakan Muda MIAB dengan kerja sama KRT Jalan Batai Taman Sri Pulai telah berjaya menganjurkan pertandingan Futsal Remaja bagi tahun 2010 bertempat di Gelanggang Futsal Taman Teratai. Sejumlah 15 kumulan futsan sekitar Taman Sri Pulai yang meliputi remaja daripada Taman Sri Pulai Perdana, Taman Teratai, Kangkar Pulai disamping remaja daripada Taman Sri Pulai sendiri. Diakhir pertandingan Pemangku Pengerusi MIAB yang juga Pengerusi KRT Jalan Batai Dr Karim Deraman telah sudi menyampai ucapan penutup dan seterusnya menyampaikan hadiah kepada kumpulan yang menang.

No comments:

Post a Comment