August 15, 2011

MISI BANTUAN KEMANUSIAAN KE GAZA 20 RAMADHAN/OGOS

Kuliah subuh pada 14 Ogos lalu telah disampaikan oleh Prof Madya Dr Mohd Zin bin Kandar, Ketua Misi Kemanusaaan Ramadhan Aqsa to Gaza 2 melaui NGO Aqsa al-Syarif. Beliau yang juga Pensyarah di Fakulti Alam Bina Universiti Teknologi Malaysia telah menceritakan tentang tujuan pemergian beliau ke sana selama seminggu bemula 20 hingga 28 Ogos ini dan projek-projek bantuan yang akan bakal dilasanakan.

Katanya, terdapat beberapa projek bantuan baru dan dua jenis bantuak khusus dalam misi sempena Ramadhan kali ini. Antaranya melibatkan bantuan anak yatim dan keluarga miskin, projek ternakan lembu dan keju, projek ternakan ikan air tawar, pembianaan kilang roti, pembinaan sekolah dan Makmal Sains Universiti Islam Gaza, bantuan kewangan mikro kepada peniaga-peniaga kecil, bantuan ubat-ubatan, bantuan bag-bag sekolah, makanan dan mengajurkan majlis berbuka puasa kepada pelarian Palestin.

Untuk melaksanakan tugas berat sepertimana yang diutarakan di atas agar kaum Yahudi dapat dinyahkan daripada bumi Palestin dan negara mereka dapat ditegakkan, Agsa al-Syarif telah terpanggil untuknya. Oleh yang demikian, sumbangan ikhlas semua pihak amat diperlukan dan boleh disalurkan melalui akaun Maybank Islamik 5515-7500-4299, Bank Islam 1209-2010-0349-04 atau CIMB Iaslamik 1216-0000-4521-01 (tabung akaun pengurusan). Sasaran kewangan untuk di bawa ke sana kali ini, kata Dr Zin, adalah berjumlah RM1 juta.

Untuk maklumat lanjut mengenai misinya boleh dicapai melalui LINK kami ke http://aqsa2gaza2.blogspot.com/

 




 Projek kilang roti RM630,000 yang telah dibina

Bantuan anak yatim

 Projek ternakan lembu tenusu


No comments:

Post a Comment