May 13, 2012

KULIAH TAHSIN AL-QURAN KEPADA IMAM DAN BILAL

Pejabat Agama Daerah Kulaijaya telah dan akan mengadakan beberapa siri kelas tahsin al-quran kepada imam dan bilal bagi masjid dan surau daerah berkenaan. Buat permulaannya, Masjid Intan Abu Bakar Taman Sri Pulai telah dipilih untuk tujuan tersebut (Rabu 9 Mei 2012).

Menurut Hj Hasan Mohamad, Penyelaras Masjid dan Surau daerah Kulaijaya, beberapa buah masjid dan surau telah dikenal pasti untuk menjadi tuan rumah atau tempat mengadakan kelas tahsin pada tahun ini. Pada 15 Mei ini, Surau At-Taqwa, Rumah Awam Kulai sebagai tuan rumah, diikuti dengan Masjid Oil Palm, Kelapa Sawit (22 Mei 2012), Masjid An-Najah, Kampung Murni Jaya (29 Mei 2012) dan terakhirnya Masjid kampung Melayu, Bukit Batu (2 Jun 2012).

Buat julung kalinya ini, Imam dan bilal sekitar kariah Masjid Intan Abu Bakar seperti Masjid Kampung Melayu Ulu Choh, Surau Kg Bahagia Ulu Choh, Surau bandar Baru Kangkar Pulai, Surau Taman Bestari, Surau Taman Pulai Emas, Surau Taman Pulai Jaya 1, Surau Taman Pulai Jaya 2 dan Taman Teratai telah dijemput hadir. Meskipun demikian, tidak ramai mereka yang dijemput dapat menghadirinya.

No comments:

Post a Comment