March 7, 2011

Pertandingan Street Soccer

Alhamdulillah sepertimana dirancang pertandingan street soccer bagi kanak-kanak bawah 12 tahun telah selamat disempurnakan pada hari Sabtu 5 Mac 2011. Pertandingan yang dianjurkan bersama dengan KRT Batai semepena Sambutan Maulidul Rasul di MIAB itu telah mendapat sambutan yang amat menggalakkan.
 
Pertandingan yang melibatkan tujuh orang pemain bagi satu pasukan di jalankan di  tempat letak kereta di hadapan perkarangan MIAB secara liga dalam dua kumpulan. Kumpulan A melibatkan pasukan Johor Tiger FC, Al-Syakiri, Al-Ghadafi, Spatack Zero FC, Soccer Team dan Muslim United manakala Kumpulan B pula melibatkan pasukan Liga FC, Soccer Star, Teratai Junior, Al-Ahly, Hyper FC, Al-Mubaraki dan Al-Zamaliki. Pasukan Al-Syakiri menjadi Johan Kumpulan A manakala Kumpulan B ialah Al-Zamaliki. Naib Johan Kumpulan A ialah Al-Ghadafi dan Kumpulan B ialah Al-Mubariki.

Pada peringkat suku akhir, Kumpulan Al-Mubariki mengalah Kumpulan Al-Syakiri manakala Kumpulan Al-Zamaliki mengalahkan Al-Ghadafi. Daripada dua kumpulan yang kalah tersebut, tempat ke-3 telah dimenangi Kumpulan Al-Syakiri manakala tempat ke-4 jatuh kepada Kumpulan Al-Ghadafi.

Pertandingan akhir beralaku diantara kumpulan Al-Mubariki dan kumpulan Al-Zamaliki, dan Johan pertandingan Sreet Soccer sempena Sambutan maulidul Rasul yang julung-julung kali diadakan ini dimenangi oleh Kumpulan Al-Mubariki dan Naib Johannya jatuh kepada Kumpulan Al-Zamaliki.


Penyampaian hadiah kepada pemenamg telah disempurnakan oleh En Sabri bin Ahmad Pengerusi KRT Jalan Batai.

No comments:

Post a Comment